2013. június 3., hétfő

Meghódítottuk Lengyelországot

Május 24-e mindannyiunk számára korai ébredéssel kezdődött. Péntek reggel az iskola környéke már izgatott gyerekekkel és szülőkkel volt tele. Mindenkiben volt egy kis félsz, hogy milyen lesz majd négy napot eltölteni a családunk nélkül. Az viszont, hogy megismerhetünk egy számunkra idegen országot, és új barátokat szerezhetünk izgalommal töltött el minket. Elbúcsúztunk a családtagjainktól, és nekivágtunk a hosszú útnak. Már a buszon is nagyon jó volt a hangulat. Este 8 körül érkeztünk meg a szállásunkra, a gorlicei 6. Számú Iskolába. Az eligazodásban egy tolmács, Éva néni segített nekünk. A vendéglátóink finom vacsorával vártak minket. A lengyel ételek elsőre egy kicsit furának tűntek, de mindenkinek ízlettek. Az esti zuhanyzás után hamar elaludtunk. Második nap egy botanikus kertet látogattunk meg. Lengyel gyerekek vezetésével megcsodálhattuk Gorlice városát. Láttuk a város legrégebbi épületét, a felújított bazilikát, Gorlice alapítójának szobrát. Majd délután következett a közös sport a lengyel diákokkal. Nagyon jó volt velük játszani. Másnap reggeli után Krakkó felé vettük az irányt. A város főterén áll egy sárkány, ami minden ötödik percben tüzet okád.

Innen a királyi kastélyhoz sétáltunk, ahonnan csodás volt a kilátás a Visztulára. Megnéztük a belváros gyönyörű épületeit a Posztócsarnokot és a Mária-templomot.

Vasárnap este egy Ki mit tuddal zárult a nap. Hétfőn a szállást adó gorlicei iskola mindennapjaival ismerkedtünk meg. Beülhettünk egy órára is, ahol angol nyelven társalogtunk a lengyel diákokkal. E-mail címeket cseréltünk, és barátságokat is kötöttünk. Az utolsó napon Krynicába mentünk, ahol lehetőségünk volt ajándékokat, emléktárgyakat vásárolni a szeretteinknek. Késő este érkeztünk meg Nyíregyházára. Felejthetetlen volt ez a négy nap, amiről még nagyon sokáig fogunk beszélni.

(Szabó Tamara, Zsigó Borbála, Bodnár Levente és Makara István írása)